Najczęstsze przyczyny bólu pięty

Ból pięty jest jednym z bardzo powszechnych problemów, które nękają naszą populację w dzisiejszych czasach. Oczywiście ból pięty, jak każdy inny ból, zawsze ma jakieś przyczyny. Do najczęstszych przyczyn bólu pięty niewątpliwie należy ostroga piętowa, która jest bardzo nieprzyjemnym problemem i często dotyka kobiety i mężczyzn po pięćdziesiątce. Inną przyczyną bólu pięty jest egzostoza Haglunda. Zwykle dokucza to pacjentom po tylnej stronie samej kości piętowej, a bardzo często jest również odpowiedzialne za bolesne problemy ze ścięgnem Achillesa. Inne bóle, które dość często pojawiają się po zewnętrznej stronie pięty, wynikają ze ścięgien biegnących za wewnętrzną częścią kostki lub z powodu nadmiernego ucisku na jeden z nerwów. Natomiast ból pięty po wewnętrznej stronie jest najczęściej spowodowany problemami z płaskostopiem. Częsty ból pięty skutkuje różnymi kontuzjami sportowymi. Bólu w okolicy pięty nie należy lekceważyć, dlatego zawsze dobrze jest określić objawy i zasugerować najskuteczniejsze możliwości leczenia. Ból pięty można złagodzić żelowymi wkładkami do butów.

Ostroga piętowa

Ostroga piętowa jest jedną z najczęstszych przyczyn bólu pięty. Ostroga powstaje najczęściej na pięcie w wyniku dużego przeciążenia aparatu włóknistego nogi, gdzie występuje niedostateczne dotlenienie tkanki w okolicy przyczepu kości piętowej, co skutkuje ograniczeniem dopływu składników odżywczych i wydalaniem odpadów z dotkniętego obszaru. Dzięki tym problemom w pięcie zaczyna pojawiać się tzw. zapalenie chemiczne, które powoduje właśnie niedostateczne dostarczanie składników odżywczych do tkanek miękkich poddanych stresowi. To zapalenie (zapalenie powięzi podeszwowej) popularnie nazywane ostrogą piętową i najczęściej objawia się bardzo nieprzyjemnym bólem w okolicy pięty i jej okolicy. W przypadku tego bólu warto zaopatrzyć się w żelowe lub piankowe wkładki do butów, które amortyzują uderzenie pięty o stopę o matę.

Ból pięty przy chodzeniu

Ból pięty przy chodzeniu to bardzo nieprzyjemny ból, który ogranicza nas przy każdym kroku. Przyczyn nieprzyjemnego bólu podczas chodzenia może być kilka, a także istnieje szereg stanów patologicznych, które pojawiają się w okolicy pięty. Zespół ostrogi piętowej, przyczyna neurologiczna, zapalenie stawów lub uraz powoduje ból pięty podczas chodzenia. Najczęstszą przyczyną bólu w dolnej części pięty podczas stąpania jest zapalenie rozcięgna podeszwowego, zwane zespołem ostrogi piętowej lub rozcięgnem podeszwowym.

Pięta Haglunda

Pięta Haglunda to bardzo nieprzyjemna narośl, która narasta z tyłu kości piętowej przed przyczepem ścięgna Achillesa. Narośl ta podrażnia tkankę włóknistą między ścięgnem Achillesa a egzostozą stawu skokowego podczas ruchu. Głównym objawem jest częsty ból w okolicy kości piętowej w okolicy przyczepu ścięgna Achillesa, który nasila się przy większym obciążeniu lub wchodzeniu po schodach.

Achillodynia

Cierpisz na częsty ból pięty w okolicy ścięgna Achillesa, który pojawia się głównie podczas chodzenia lub innej aktywnej aktywności? Ścięgno Achillesa jest najdłuższym i jednym z najsilniejszych ścięgien w ciele. Ten nieprzyjemny ból w okolicy pięty i ścięgna Achillesa nazywamy Achillodynią. Jest to bolesny stan zapalny, który zasadniczo zaburza elastyczność ścięgna, a także samą jego strukturę. Przy takim bólu nie warto go długo ignorować, bo może dojść do zerwania ścięgna Achillesa. Choroby zapalne, bóle pięty i ścięgna Achillesa najczęściej występują w sportach, w których występują szybkie sprinty i podskoki.