Poduszka lędźwiowa Rehabiq

Co znajdziesz w artykule

• Co to jest poduszka lędźwiowa Rehabiq?
  • Kiedy i jak się jej używa
  • Dlaczego warto stosować poduszkę lędźwiową Rehabiq?
  • Jak zmniejsza ból?
  • Czy poduszkę lędźwiową Rehabiq można czymś zastąpić?
  • Z czego wykonana jest poduszka lędźwiowa Rehabiq?
  • Zalety poduszki lędźwiowej Rehabiq

Bederní opěrka Rehabiq

Co to jest poduszka lędźwiowa Rehabiq?

Poduszka lędźwiowa Rehabiq to cylinder o określonej średnicy, który pomaga utrzymać prawidłową pozycję siedzącą, a tym samym zmniejsza i likwiduje ból pleców. Istnieją dwie podstawowe wersje poduszki lędźwiowej - miękki cylinder (soft) dla osób o wadze do 95 kg oraz twardy cylinder (hard) odpowiedni dla osób o wadze 95 kg i więcej. Ważnym elementem całego leczenia (fizjoterapii) jest podparcie odcinka lędźwiowego, które powinno być szczególnie aktywne – ruchowe.. Orteza lędźwiowa Rehabiq jest odpowiednia dla każdego, kto cierpi na dolegliwości bólowe dowolnej części pleców, a zwłaszcza odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Zdecydowanie polecamy stosowanie go wszystkim, którzy mają siedzącą pracę. I to w ramach profilaktyki i leczenia.

Bederní opěrka Rehabiq - měkká

Kiedy i jak się jej używa

Poduszka lędźwiowa jest używana podczas siedzenia. Umieszcza się ją w miejscu, gdzie kończy się górna krawędź spodni, czyli w dolnej części pleców - biodrach. Należy usiąść aż do tyłu siedziska krzesła i oprzeć się o cylinder. Kręgosłup jest dwa razy wygięty. W odcinku szyjnym kręgosłupa i w biodrach skrzywienie to lordoza, w odcinku piersiowym kifoza. Dla bezbolesnego stanu kręgosłupa ważne jest między innymi utrzymanie tych krzywizn. Pomaga w tym poduszka lędźwiowa Rehabiq, która zapewnia prawidłowe skrzywienie lordotyczne w biodrach podczas siedzenia, a tym samym prawidłowe ustawienie reszty kręgosłupa. Właściwą pozycję siedzącą, a co za tym idzie prawidłową krzywiznę kręgosłupa powinniśmy utrzymywać przez co najmniej 50% całkowitego czasu spędzanego w pozycji siedzącej w ciągu dnia. Jeśli osoba jest aktywna w ciągu dnia, wykonuje wiele ruchów w różnych kierunkach i może pozwalają kręgosłupowi na tę różnorodność ruchów, plecy zwykle nie bolą. Kręgosłup jest więc dynamicznie obciążany w różnych kierunkach, co utrzymuje go w idealnym stanie. Niestety, zwykle jest odwrotnie. Ludzie mają coraz mniej naturalnego ruchu, a większość prowadzi siedzący tryb życia. Siedzenie jest obciążeniem statycznym dla kręgosłupa. Siła działa więc przez długi czas w jednym kierunku, a wkrótce struktury kręgosłupa zaczną cierpieć i zgłaszać ból. Ale stabilizator odcinka lędźwiowego Rehabiq może zmienić sytuację.

Podczas siedzenia wielu osobom bardzo trudno jest zachować prawidłową krzywiznę kręgosłupa. Często siedzą w słabej (okrągłej) pozycji siedzącej, gdy odcinek lędźwiowy spłaszcza się, kręgosłup piersiowy zwiększa się w kifozie, a kręgosłup szyjny wraz z głową przesuwa się do przodu. Znikają naturalne krzywizny anatomiczne. Jeśli obciążenie statyczne w jednym kierunku utrzymuje się przez dłuższy czas, prowadzi to do bólu odcinka lędźwiowego kręgosłupa, bólu w okolicy łopatek, bólu głowy, a nawet szerzenia się trudności na kończyny dolne lub górne. Szczególnie biodra cierpią podczas złego siedzenia. Następuje wzrost nacisku na krążki międzykręgowe i stawy, nadmierne rozciąganie więzadeł i innych tkanek miękkich, które są zaopatrzone w nerwy, przez co możemy od nich odczuwać ból. Aby nie uszkodzić tych struktur, wysyłają sygnał bólu. Tak więc ból jest znakiem, że musimy coś zmienić. Niestety wiele osób nie przywiązuje wagi do tych oznak, a nie mogąc się bólu sięgają po środek przeciwbólowy. A jednocześnie tak niewiele by wystarczyło... Poprawić swoje siedzenie i skorzystać z poduszki lędźwiowej Rehabiq. Bo tak szczerze, kto wytrzyma w pozycji siedzącej skorygowanej przez cały czas pracy 8 lub więcej godzin? Dodaj do tego siedzenie w samochodzie lub komunikacji miejskiej, siedzenie na kanapie w domu przed telewizorem itp.

Bederní opěrka pro zdravé sezení

Dlaczego warto stosować poduszkę lędźwiową Rehabiq i jak zmniejsza ból?

Poduszka lędźwiowa pomoże zmniejszyć lub wyeliminować ból. Wynika to z faktu, że opierając lędźwie o walec, dochodzi do powrotu fizjologicznej krzywizny dolnej części lordozy lędźwiowej i skorygowania ustawienia całego kręgosłupa. Zmniejsza to nacisk na krążki międzykręgowe i stawy. Struktury wstępnie naprężone wracają do swojego normalnego napięcia i nie mają już powodu do wysyłania sygnału bólowego. Oczywiście podparcie odcinka lędźwiowego najlepiej stosować w ramach profilaktyki, zarówno w samochodzie, w biurze, w domu na kanapie czy podczas wyjścia do kina czy teatru. Poduszka lędźwiowa Rehabiq eliminuje wpływ szkodliwego obciążenia statycznego na kręgosłup, które powoduje (złe) siedzenie.

Bederní opěrka Rehabiq zmírňuje bolesti zad

Czy poduszkę lędźwiową Rehabiq można czymś zastąpić?

Pewnie już pomyśleliście, że poduszkę lędźwiową Rehabiq można czymś zastąpić. Oczywiście jako pierwszej pomocy można użyć małej poduszeczki, zrolowanego ręcznika lub miękkiej dmuchanej piłki tzw. overballa, a w ostateczności nawet butelki PET. Wszystkie te alternatywy można polecić tylko do czasu zakupu poduszki lędźwioweej Rehabiq, ponieważ nie mają one odpowiedniej sztywności ani miękkość, ani odpowiedniego kształtu, a wręcz przeciwnie, plecy mogą zacząć boleć. Nie mają mocowania i będą spadać za każdym razem, gdy wstaniesz z krzesła, a potem nie będziesz chciał ich używać.

Z czego wykonana jest poduszka lędźwiowa Rehabiq?

Poduszka lędźwiowa Rehabiq wykonana jest z pianki poliuretanowej. Poszewka to wysokiej jakości bawełna. Można go łatwo zdjąć i wyprać. Wałek wyposażony jest w uchwyt, który można wygodnie dopasować do pożądanego rozmiaru, a tym samym zamocować wokół niemal każdego siedziska czy krzesła. Cała poduszka lędźwiowa to czeski produkt lokalny. Szyją je dla Ciebie z największą starannością na Wysoczynie (region w Czechach). Wszystkie komponenty również są czeskiego pochodzenia – zamek błyskawiczny, tkanina i wypełnienie z pianki poliuretanowej. Wszystkie użyte materiały spełniają najsurowsze certyfikaty jakości i bezpieczeństwa z punktu widzenia higieny, ekologii i humanitaryzmu.

Rehabiq Bedrní opěrka

Zalety poduszki lędźwiowej Rehabiq

Wyjątkowość tej pomocy polega przede wszystkim na jej prostocie. Poduszka lędźwiowa Rehabiq nie jest cudownym panaceum. Potraktuj ją jako część zdrowego stylu życia z wystarczającą ilością ruchu lub jako część leczenia fizjoterapeutycznego. Siedzenie prosto nie jest automatyczne. Musimy się na nim skupić. W momencie, gdy myślimy o czymś innym lub np. oglądamy film, bardzo trudno jest nam prawidłowo usiąść. Podparcie lędźwi służy do utrzymania prawidłowej pozycji siedzącej bez konieczności ciągłego zastanawiania się nad tym. Aby plecy nie bolały, powinniśmy utrzymywać prawidłową postawę przez co najmniej 50% czasu podczas siedzenia, a orteza lędźwiowa Rehabiq może w tym pomóc.